Prvně na Bledu

05.10. 2018

Zprávu napsal: Filip Čermák, Vojtěch Bláha

Ahoj, všem.
Na začátku září jsme s mým parťákem Vojtou podnikli třídenní zahraniční výpravu na jezero Bled. Chytat jsme měli v plánu od pondělí do středy, ale k jezeru jsme raději přijeli už v neděli, abychom se prošli kolem a vytipovali místa na chytání. Cestou jsme se dohadovali, jakou zvolíme strategii a shodli jsme se, že chceme lovná místa měnit a ne se upnout pouze na jedno.
1. den
Budík zvoní už ve čtyři ráno, ale nám to s Vojtou zatím nějak nevadí. Vyrážíme na první místo, které jsme včera vybrali. To se nachází kousek od našeho apartmánu. Bohužel počasí nám nepřeje a začíná velmi intenzivně pršet. Na tomto místě záběr nepřichází a tak čekáme, až přestane pršet a přesouváme se na další. Zde se může chytat pouze do setmění, takže nás bude čekat ještě jeden přesun. Konečně nám přichází první záběr. Krásná pomalá jízda. S nadšením přizvedávám prut, na jehož konci je nádherný bledský lín. Dál se nic neděje, a tak se před večerem přesouváme na místo přímo ve městě Bled. Ihned po nahození přichází záběr a za pár chvil podebíráme dalšího lína. Debatujeme s Vojtou o dosavadních výsledcích. Když se zamyslíme nad tím, že jsme tu poprvé a revír neznáme, dvě ryby během prvního dne nejsou špatné skóre. Oba ale stále čekáme na rybu, kvůli které jsem sem prioritně jeli a to na pořádného kapra. Ve městě se kocháme krásným příchodem noci a postupným rozsvěcováním světel. Hodinu před koncem prvního dne lovu přichází záběr a po chvilce zdolávání obdivujeme v podložce krásného šupináče. Rychle pořizujeme pár fotek, přikrmujeme a posiláme prut zpět do ohně. Půl hodiny lovu je ještě před námi. Bohužel záběr už nepřichází. Balíme tedy věci a odcházíme na apatrmán. Cestou už spřádáme plány na druhý den, máme vytipovaná ještě dvě místa, která rozhodně musíme vyzkoušet.
2. den
Ve čtyři ráno opět zvoní budík a my jsme okamžitě na nohou. Nakládáme trakař a vyrážíme. Ještě za tmy přicházíme ke kasínu, takže máme ještě čas než nahodíme. Na tomto místě jsme se rozhodli zůstat pouze do deseti hodin z důvodu velkého návalu turistů. Chytáme zde kousek od břehu v blízkosti leknínů. Bohužel ale bez výsledku. Chvilku před desátou začínáme balit věci a přesouváme se na poslední vytipované místo. Při příchodu zjišťujeme, že 30 metrů od nás sedí další český rybář Tomáš. Tomáš už zná Bled jako svoje boty a tak nám předává cenné rady a zkušenosti. Celý den však ani ťuk. Až těsně před jedenáctou večerní přichází záběr. K naší smůle se ale ryba po pěti minutách souboje vypíná. Neztrácíme hlavu a domlouváme se s naším novým kamarádem Tomášem, že se další den sejdeme zase tady a zachytáme si společně. Na apartmán přicházíme až okolo půlnoci, takže času na spánek moc nezbývá.
3. den
V pět hodin přicházíme na místo, kde už na nás Tomáš čeká. Celé dopoledne se nic neděje a tak doháníme spánkový deficit z posledních tří dnů. První záběr přichází ve tři hodiny a to Tomášovi na zig rig. Po hodinovém zdolávání se kolem nás shromažďuje čím dál víc a víc lidí. Konečně podebíráme nádherného kapra a váha nám ukazuje skvělých 22,8kg. ,,Nádhera” říkáme si s Vojtou, za těmito rybami jsme tady. Další záběr přichází opět Tomášovi těsně po sedmé hodině. Přihlížíme a pomaháme s podebíráním dalšího krásného kapra. Už se pomalu blíží konec denní doby lovu a pro nás i konec této výpravy, když v tom začíná něco, co jsme ještě nikdo nikdy nezažil. Nejprve přichází Tomášovi záběr na oba jeho pruty naráz a v podložce mu najednou končí dva nádherní kapři. Asistujeme při focení, když vtom se rozjíždí i můj prut a po chvilce i druhý. Během zdolávání Tomáš vytahuje další rybu, je to menší sumec. Vojta také podebírá sumce. Už nám začíná být jasné, proč ryby celý den moc nespolupracovaly. Mám radost, protože mi na konci souboje končí v podložce krásný bledský kapr. Už je na čase zabalit věci a odejít. Ještě si ale povídáme o tom, jak byla tato poslední hodina náročná a zapíjíme krásné ryby. Tímto se s námi loučí jezero Bled a my v hloubi duše víme, že se sem opět vrátíme.
Na závěr bych chtěl podotknout, že ryby nejlépe reagovaly na boilie kořeněný smraďoch. Pro nás je to zatím letos top boilie.
Zobrazeno: 1257 x
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací naleznete zde.