Týden na řece.

21.10. 2018

Zprávu napsal: Libor

Ahoj všem.
Přibližně v polovině září jsme společně s Žižkou vyrazili na naší největší řeku. Celý týden byl před námi. Místo, které jsme vybrali ještě před odjezdem, bylo volné a nezbylo než ho prozkoumat na vlastní oči. Přejeli jsme na druhou stranu zatím jen bez věcí, pouze na průzkum a vypadalo to na parádní týden na ještě lepším místě. Na dně bylo hodně hran a velký výběr hloubek s různým dnem, což jsme chtěli. Nezbylo než naložit věci na dva čluny, to by nebyl až takový problém, kdyby Žižka netáhl věci na jeho plánovaných 16 dní. Zmatek při nakládání mě stál kýbl plný pelet, který zapadl do trávy a už tam zůstal pro odpolední nájezdníky. Štval nás celý zbytek výpravy. První noc jsme už za tmy nahodili pruty jen na náhodu bez většího krmení, to dopadlo bez úspěchu. Hned druhý den ráno jsme se pustili do přesného mapování dna. Panovala dobrá nálada. Já věřil nejvíc celou dobu prutu co měl Žižka hned pod břehem u stromu ve čtyřmetrové hloubce a na něm panáčka Švestky. Naopak on věřil nejvíce mému prutu na hraně v mělké vodě, kde byl přibližně jeden metr se Smraďochem. Po třech dnech přichází první kapr, zabral jak jsem si myslel na Žižkův prut u břehu, kde sypal plno partiklu. To mě hned vyprovokovalo jeden prut stáhnout taky pod naše nohy, byl to prostřední prut tak jsem tomu moc šancí nedával. Ten den už jsme přemýšleli o stěhování. Rozkaz zněl jasně, přijde v noci prase nebo aspoň pět záběrů jinak bude stěhování. Kdo by čekal, že přijde obojí. Kolem osmé večer dostávám jízdu na prut z metrové hloubky na Smraďocha, evidentně lepší ryba, ale bohužel upadl ve všudypřítomných leknínech. Zavezl jsem prut zpátky a šla se dělat večeře. jen jsme se chystali do lehátek tak se kolem půl desáté rozjíždí můj prostřední prut hned 4 metry pod špičkou prutu na dvě 20mm Totalu se zakrmeným Krilem, jízda jako blázen a okamžitý kontakt s rybou dával najevo, že to nebude dorostenec. Podle tahu a souboji u břehu usuzujeme, že to bude kapr kolem deseti kil. Kapr se po pár minutách ukázal a říkám, že to bude možná lepší ryba, Žižka mě ale uklidňuje, že pro tu si přijel on, a že to bude jen desítka, jestli vůbec. Rybu podebíráme hned na první pokus a říkáme, že to je telecí kapřisko, odhad byl už na 14 kilech. Zvedáme ramena podběráku naivně jednou rukou... no to tedy nešlo. Už je na podložce a koukáme na sebe jako blázni, to jsme ani jeden ještě neviděl neskutečná stavba ryby, která tedy vůbec nepřipomíná tu dlouhou říční rybu, pro kterou jsme tady, ale co dodat kapr na 85cm a skoro 19kg. To mluví za vše. Rychle ho odfotíme a neodolám společné koupačce. Po puštění kapra jsme hned dokrmily místa a padlo pár drinků na oslavu nového osobáčku. Do rána přišlo ještě pár záběrů od kaprů, to byla podmínka pro plán zůstat na místě. Zůstáváme a čekáme další prase, to se ale touhle jednou nocí zase přehouplo do absolutního ticha na několik dlouhých hodin. Během týdne píše Ondra Filip, že se zastaví na víkend za náma. To už zní skoro jako sraz.. ve čtvrtek ráno mě situace s bílou rybou nutí vyměnit nástrahu v metrové vodě ze Smraďocha na dvě 24mm Krila. To se ukázalo jako dobrá volba a hned odpoledne přichází kapr okolo devíti kil. Od té doby je zase klid. Další den v pátek čekáme na příjezd Ondry. Přijel ještě před obědem a vyrážím pro něj na druhý břeh. Cestou zpátky na naše místo už skoro u břehu slyším jak mám záběr a Žižka se chopil prutu, než jsme byli u břehu už to má v podběráku a křičí, že má slušnou parmu, zabrala zase od břehu na dvě 20mm Totalu. To Ondru nakopává a zůstává s námi na našem místě. Buhužel na víkend kolem nás posedalo velké množství rybářů a ryby přestaly brát úplně. Za celý víkend se nám ve třech nepovedl jediný záběr a nastal čas ukončit výpravu. Ondra s Žižkou se ještě na týden přestěhovali na blízkou pískovnu, to už je ale jiný příběh.
Zobrazeno: 1202 x
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací naleznete zde.