Podzim na Chorvatském jezeře

03.11. 2018

Tahle výprava v podstatě vznikla tak, že si Pavča koupil auto. :-) V létě jsme se domlouvali, jestli koupí auto, tak ho protáhneme na zahraniční výpravu. A Pavča koupil Caddynu. To je mimochodem fajn auto, které toho spoustu uveze. Ono u aut na ryby většinou není ani tak problém prostor, to má kdejaký kombík, ale váha kolik auto uveze... To jsem trochu odbočil.

alt

Vše jsme plánovali narychlo. Pro mě to byla letošní třetí zahraniční výprava. Držím se pravidla - přes sezónu někam, kde už to znám a na podzim se podívat na nějakou novou vodu. Chtěl jsem jet na nějakou vodu do Chorvatska. Jezero, na které jsme jeli, mi padlo do oka krásným, horským okolím. Při googlování pravidel k lovu na mě vypadla stránka, kde byly další chorvatské státní revíry vhodné na lov kapra. Tam byly neskutečně krásné vody s normálními pravidly. Ostatně debilní doby lovu a zákazy znesnadňující rybářům lov je doménou hlavně ČRS. Takže do Chorvatska je skutečně kam jezdit, stačí na hoďku sednout k počítači.

Přišel den odjezdu a my vyrazili směr jih. Cesta byla na pohodu a ráno v 6 jsme byli u vody. To se ukázalo jako dobrý tah. Měli jsme čas si jezero obejít a zhodnotit situaci. Pěkná místa byla obsazená, ale na jednom jsme potkali Čechy, kteří končili. Ty moc dobré zprávy neměli, za týden chytli dva slušné kapry. Ale ani jinde to také nebyl žádný oheň, tak jsme si sedli po nich. Před rozbalováním prutů jsme jen koukali s pivem v ruce na nádherné hory obklopující jezero. Už jen okolní příroda stála za tu cestu!

Už při rozbalování věcí jsem si všiml, že se občas ukáže kapr daleko od břehu. Na jezeru se smí chytat pouze z odhozu. Na zkoumání dna pomocí markeru jsme se vyflákli, jako vždycky. :-) Pruty jsme nahodili podle oka, všude možně. Dva pruty jsem se snažil nahodit co nejdál. Koupil jsem si na tyhle situace házecí pruty Sonic Dominator X. Samozřejmě jsem rychle poznal, že vybavení ze mě nahazovacího mistra neudělá. Ale zase mám výhodu ve své výšce a s prsačkama jsem došel docela daleko, tak 50m. Odtud už to byla od břehu docela dálka. Kus od nás chytal borec, který házel stejně daleko v klidu od stojanu. Ale bez PVA, které jsem zde považoval za důležité.

Co se týče krmení, neměli jsme s sebou žádné extrémní množství. Já měl s sebou 6 kg Total naturalu s AK Červ, 6 kg mraženky Červeného játrového lososa s AK Čerstvý uzený losos, pár kileček Kořeněného smraďocha a testované boilies Tuňák/kaviár + pár kil koulí z předešlých výprav. Koule na chytání jsem dipoval patřičným dipem a většinou ještě obaloval těstem. Krmil jsem mixem koulí, které jsem nechal pořádně nasáknout mojí nejoblíbenější tekutou potravou, kterou jsem ještě trochu vylepšil. Tato tekutina je naprostá bomba a mám v plánu ji prodávat jako dip a přísadu do krmení. Myslím, že díky ní se nám kapři krmili i v hlubokém bahně před námi a měla velký vliv na náš úspěch.

alt

Carbonová kobra, na tu si člověk rychle zvykne.

Mix 4 druhů boilies jsem před zakrmovánín nechával pořádně nasáknout testovanou tekutou potravou.

Pavča, přezdívaný Methodmen, měl s sebou samozřejmě krom koulí také 15 kg method mixu Kořeněná ryba. S ním slaví úspěchy všude. I na revírech, kde bych třeba já v životě ,krom chladných měsíců, methoďák nepoužil.

alt

Pavča methodmix Kořeněná ryba patlá vždy a všude. :-) Přidává do něho trochu vařeného partiklu a lososového oleje.

První večer přišel první kontakt na Lososa. Kapr 10 kg, můj první chorvatský šaran. Udělal mi velkou radost. To jsem ještě netušil, co bude následovat další dny. V noci se prut znovu rozjíždí a zdolal jsem dalšího kapra 19,1 kg. Ráno jsme dospali spánkový deficit z cesty a pořádně dokrmili. Odpoledne brutální jízda zase na ten samý prut s Lososem. Cítil jsem, že to bude pořádná ryba. Stálý tah jako parník. Jezdil si sem a tam, až jsem ho dostal k podběráku a užasl jsem. Takový monstrum. Váha po odečtení vážící tašky ukázala 25,2 kg! Největší kapr v životě, o 0,65 kg jsem si zvedl osobák, který jsem měl do teď z české svazové vody. Zároveň je to je můj kapr přes 20 kg ze státní vody z páté země.

První Chorvatský kapr!

Červený játrový losos kapry okamžitě zaujal a hned druhý kapr měl 19,1 kg

25,2 kg! Neskutečná radost.

A pak začalo šílenství! V noci jsem chytil šupináče 20,2 kg, pěkného menšího řádkáče a lysce kolem 16 kg. Ráno lysce 20,3 kg a menšího kapra. Já už jsem měl v podstatě nachytáno a Pavča ještě neměl záběr. To mě mrzelo, a tak jsem ho pustil jedním prutem napravo od sebe a uvolnil jsem mu jedno z míst, odkud mi chodily záběry. Konečně se dočkal a byl z toho nádherný kapr 18,2 kg na Total natural. Do této chvíle si kapři vybírali hlavně lososa. Pak jakoby se přeorientovali na Total natural. Za chvíli měl Pavča další záběr od lysce 20,2 kg.

20,2 kg

20,3 kg

Tahal jsem i menší kousky, tenhle byl nádherný.

18,2 kg

20,2 kg

Večer jsme klasicky dokrmili a Pavčovi najeli kapři na jeho místo prokrmené methoďákem a začala jeho krasojízda. Nejdříve se nám povedl double – můj šupík 18 kg a Pavči menší lysec. Pak přišel Pavči úžasný double lysců 20,8 kg a 23,4 kg! Po zdokumentování ryb řekl „Mám dost!“. Pruty nahodil bez PVA, bez prsaček, nikterak daleko. Během dvaceti minut zabral neskutečný šupináč 24,8 kg.

alt

Double kaprů na Total natural.

24,8 kg na Total natural!

Další den jsem chytil během oběda lysce rovných 23 kg. Odpoledne jsme seděli a říkali si, že to snad ani není možný. Byli jsme úplně sedřený ze zdolávání, focení, z kobrování už jsme měli křeče v předloktí. Další dřina bylo po každém záběru se v broďákách trmácet nahodit 50m bahnem, kterého bylo ve vodě pořádná vrstva.

alt

Montáž, co používám spoustu let vždy a všude, fungovala i zde. Není třeba vymýšlet kraviny. Centurion 2000, rovnátko, broček. Povětšinou jsme chytali na dvě 20 mm nebo dvě 16 mm kuličky v těstě.

Poledňák 23 kg s oranžovým kormidlem.

Středa, půlka týdne a záběry neustávaly. Něco podobného jsem zažil snad akorát na Lac du Der ve Francii, že braly celý týden velké ryby. Zde už jsem kapry odhadem do 18 kg rovnou pouštěl. Šetřil jsem síly. Nutno podotknout, že jsme sice tahali o 106, ale na jezeře to takový oheň nebyl. Kus od nás sedělo pět Čechů a chytli pár ryb. Byli to fajn kluci, pravidelně jsme se navštěvovali. Kam jsme viděli, se chytil sem, tam kapr. Ze středečních úlovků byly top ranní Pavčovo šupík 19,8 kg na dvě 20 mm koule Lososa. Já měl poledňáka 21,4 kg na dvě 20 mm koule Total naturalu. Večer se mi povedl zase na Total natural nádherný lysec 22,2 kg. Skutečně ukázková ryba, nádherně stavěný, zdravý, zajímavě dlouhé vousy, v hubě žádný vpich. I když nebyl největší, utkvěl mi v hlavě.

Parádní šupík 19,8 kg

Připraveno na nahození. PVA české firmy Easy fishing nemají chybu. Akorát jsou trochu dražší, ale zkuste si levné PVA nenapíchnout za uzlík a pořádně s ním švihnout do vody. Nevydrží, natož aby vydrželo nához a klesnout ke dnu... Do PVA dávám vždy jen půlky boilies.

21,4 kg

Úžasný lysec 22,2 kg

Zkusili jsme večer nekrmit, jestli to nebude produktivní na velké ryby. A také jsme si chtěli na dovolené trochu odpočinout. A ono to vyšlo na ten odpočinek. Krásně jsme se vyspali do oběda. Ale zase po obědě už nám vrtalo hlavou, že už by to zase záběr chtělo. Začali jsme zase makat naplno. Pavča zase namíchal kýbl methoďáku, oba jsme pořádně nakobrovali a večer se nám kapři vrátili. Nejdříve každý jednoho kapra kolem 14 kg a pak Pavča vytáhl lysce 21,3 kg na Lososa.

21,3 kg

Velmi zajímavý kapr. :-)

V pátek až do sobotního rána jsme ještě vytáhli pár kaprů do 20 kg. V sobotu ráno jsme zabalili cajky, zajeli nakoupit nějaké chorvatské dobroty domů a jeli se vykoupat do moře. Parádní zakončení!

Narychlo naplánovaná výprava dopadla jako z říše snů. Když jsme vyjížděli, říkali jsme si, že aspoň jeden pořádný kapr, nebo si pěkně zachytat, bude na neznámé vodě úspěch. Nakonec jsme chytli 11 kaprů přes 20 kg! Z kraje záběrům vládnul Červený játrový losos s AK Čerstvý uzený losos, po dvou dnech se ujal vedení Total natural s AK Červ. Nakonec nachytaly tyhle dvoje koule +- stejně kaprů. Dobře si vedlo také testované levné boilies Tuňák/kaviár, kterým jsme dost krmili a sem tam ho dali i pod háček.

Snad zase brzy u dalšího článku ze zahraničních výprav, třeba zase z jiné chorvatské vody. Petrův zdar, Ondřej Kopačka.

alt

Montáž po zdolání největšího kapra výpravy. Malé sousto - 16 mm Losos s 14 mm popkou Švestky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací naleznete zde.