Podzim na Maďarském státním jezeru

04.10. 2017

Poslední léta rád jezdím na jarní zahraniční výpravu někam, kde už to znám. Po zimě je dobrodružství každá delší vycházka k vodě. Na podzim se naopak rád podívám někam, kde jsem ještě nelovil. Letos jsme se již na jaře domluvili s Žižkou, že navštívíme jednu maďarskou státní vodu. Výprava s Žižkou je záruka, že bude sranda a vše na pohodu. Spolu už jsme těhle poznávacích výprav zažili - Cassien, Šírava, Pusiano, teď Maďarsko, příště by mohlo být třeba jezero v mém hledáčku Salagou... Dobře se doplňujeme. Já mám dobrou kameru, Žižka foťák, kterému koupil blesk, že po fotce vidím dvě hodiny bílý obdélník před očima. :-D Přidal se k nám Kesam s Mirďou. V Maďarsku jsem nechytal 9 let, už jsem se nemohl dočkat jejich klobás a vín.

Čas letí a byl tu konec září. Cesta rychlá, do Maďarska je to kousek. Až na to, že jsem měl v GPS nastaveno vyhnout se zpoplatněným úsekům. "Proč furt nejsme na dálnici?" Pak jsem si vzpomněl. :-D No nic. Na místě jsme byli včas. Trochu jsme tápali, kde koupit povolenku, ale odpoledne už byly pruty ve vodě.

S Žižkou jsme byli klasicky domluvený na společném krmném místě. Tam jsme krmili boilies Červeného játrového lososa s AK Čerstvý uzený losos a Kořeněného smraďocha s AK Kořeněný smraďoch. Žižka tam ještě perdil řepkové pelety, kterých vyhrál kvantum na závodech a já vařil pšenici, kterou jsem chvíli před odjezdem nenápadně vzal tátovo holubům. :-) Na druhý prut jsme dávali testovaný Total natural s AK Červ. K němu jsem krmil pouze toto boilies. Totála jsem dával 24 mm s fluo popkou Červ 14 mm a Lososa 24 mm s 14 mm fluo plovkou buď Smraďocha, nebo stejné příchuti. Vše jsem dipoval v tekutém a suchém dipu. Návazec - má klasika 45-50 cm dlouhý ze Strip-x šňůrky nebo Strip-x kombinovaný s fluocarbonem, háčku centurion vel. 4. s červem, koule daleko od háčku. Nespadla jediná ryba, seděli krásně.

alt

Moje nejoblíbenější prezentace nástrah před dipováním.

Detail montáže, která vytáhla 4 velké ryby a letí tam znova!

Zprávy z jezera od porybného byly smutný, nebere to po celém jezeře. Ani krmítkářům v montérkách, kterými jsme byli každé ráno obklopení, to nebralo. Přesto klukům to bralo hned od začátku. Kesam chytil sumce a kapra. Míra druhý den lapnul lysce 15,6 kg. Jak zahlásil Žižka: "Přepálili start." :-) Kluci měli před sebou mělkou vodu do 2,5m. My jsme měli 4m už kus od břehu a vyváželi jsme zhruba na 120m. Tam jsme měli pod vodou zřejmě zatopenou cestu a před ní vázky. Ideální místo, řekl by si asi každý kaprař. Po druhé noci už jsem prut s Total naturálem odvezl 200m. Maximum, co se zde smělo vyvážet, asi kvůli vláčkařům. Po třetí noci bez záběru už to bylo na pováženou. Kluci aspoň něco chytli. Kesam měl smůlu, že se zřejmě pěkný ryby vyhákly. Míra, nejmladší člen výpravy, to jen zanášel na mělčinu kus od břehu a odtud tahal pořád. Sice mu brali boleni, cejni, kapři do 11 kg, ale tahal a tahal neustále až do konce výpravy. My už by byli rádi i za toho cejna. :-D

alt

Míra a první pořádný kapr výpravy.

Na čtvrtou noc jsem vyvezl i druhý prut do dálky, pořádně tam prokrmil a dal tyčovku. Přes den jsme se seznámili s rakouskými rybáři, co seděli mezi námi. Nejdříve vypili oni, co šlo u kluků a u nás, a večer jsme se sešli u nich u ohně na jejich drinky. Počasí stále stejné, nic nenasvědčovalo, že bychom měli u prutů o něco přijít. Rakušané, starší chlapi, nejstaršímu je 74 let, ale pařili pěkně. :-) Skvěle vybavení, poslouchali Rolling Stones, byl to krásný večer u ohně. Ani bych nevěřil jak, co se týče ryb, dokážeme hodiny klábosit anglicky. Najednou se mi rozpípal příposlech a už jsem letěl k prvnímu záběru. Na Total natural 24 mm s popkou červ krasavec 19,2 kg 95 cm. V takovou rybu jsem tu už ani nedoufal. Prý se tady většinou musí k pěkným kaprům prochytat přes malé a mě se povedl hned pořádný kapr.

Po 9 letech ryba z Maďarska! Nádherný kapr na Total natural s AK Červ.

Sotva jsem se vrátil k ohýnku, píp, píp... Ještě, že příposlech, nových Q9 od Flajzaru, dosáhne opravdu dálku. Mimochodem zkoušeli jsme, jestli to dosáhne Fox, nedosáhl a to měl Žižka pruty tím směrem o 50m ještě blíž. Záběr byl tentokrát na Lososa a byl to amur. Sranda byla, že odpadlo olovo a amur si asi nevšiml, že ho tahám. Přijel jsem k němu, podebral ho a pak začal teprve vyvádět jako šílenej. To jsem neviděl, co v podběráku dokázal neunavený amur. Vyskočit na člun, na prut, ten rozložit, pak mě málem vyrvat podběrák z ruky. Masakr. Taky měl 13,2 kg a 113 cm torpéďák.

Největší amur v životě.

Nakonec ještě ve 3 ráno přišel pořádný kapr na lososa. Odečetli jsme vážící tašku a je to tam! 20,1 kg na 105 cm. Neskutečná radost po těch dnech bez záběru. Je to pro mě čtvrtá země, ze které mám ze státní vody rybu přes 20 kg. Jupí!

Dlouhán 105 cm a 20,1 kg. Neskutečně bojovná ryba.

Mě ty první dva záběry, adrenalin, focení a následné vyvážení, zachránily od kocoviny. I když večer už jsem jí také cítil. Další den byli všichni mrtví. Já vyvážel, krmil a čekal další ryby. Dopoledne jsem vytáhl nádherného lysce 15,9 kg a odpoledne 17,6 kg. Večer jsem ještě vytáhl šupináče cca 15 kg. Už jsem byl zhýčkaný a nechtěl jsem se zdržovat, tak jsem ho rovnou vyhákl u lodi a položil montáž zpět. Jen kdybych věděl, že je to má poslední pořádná ryba. Všechno se odehrálo během 24 hodin, na které nikdy nezapomenu.

Maďarská koule 15,9 kg.

Kapr, který už očividně něco pamatoval. 17,6 kg

Další den už byl Žižka akční, vyvezl na ta pravá místa a začal chytat pro změnu on. Už to ovšem nebyl takový oheň. Přesto chytil pěkného lysce a šupináče 14,9 kg na Lososa a na Total natural krásného dlouhána 15,4 kg. Já od své 24hodinovky snů chytil jen dva kapry kolem 10 kg, co šli rovnou zpět.

Začátek Žižkovi jízdy.

14,9 kg na Červeného játrového lososa.

Dlouhán na Total natural s AK Červ z poslední noci.

První výprava na jezero, krásné počasí, málo větru a chytalo se málo kaprů. Přesto jsme dokázali nachytat krásné kapry. Výpravu hodnotím velmi kladně a těším se zase někdy do Maďarska!

alt

Foto našeho místa před poslední nocí. Bylo tam krásně!

Podstrojování kaprům.

Podstrojování nám. :-)

alt

Zkusili jsme různá Maďarská vína, ale pro jistotu jsem měl přibaleno i svou oblíbenou značku. ;-)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací naleznete zde.