Podzimní Itálie.

13.10. 2016

Výprava na tohle italské jezero byla naplánovaná celkem komicky a narychlo. Měl jsem v plánu na podzim někam vypálit. Delší výpravy už směřuji většinou někam do zahraničí. Chtěl jsem jet do Francie, ale seděli jsme takhle s kamarádem Žižkou na rybách a on povídá: "Jel bych si zachytat do Itálie na Pusiano, to se mi strašně líbí." Tak jsem mu řekl : "Tak o tom jen nemel, zjisti informace a jedeme!" Žižka zalezl s telefonem do bivaku, informace za pár hodin na internetu našel a bylo rozhodnuto, za tři týdny vyrážíme.

Moje to byla již letos třetí výprava do zahraničí, také třetí cizí země, kde jsem letos lovil. Cestování mám asi v genech. Moji rodiče mají cestování jako životní seberealizaci, řečeno odborně. Prostě tím už desítky let žijí a jsou to šťastní lidé. Výčet zemí, které již navštívili, je ohromný. Island, Vietnam, Čína, Azerbajdžán, Bali, Thajsko, Maroko, Mexiko, Panama, Jižní Ameriku mají křížem, krážem projetou, o Evropě nemluvě, ani si nepamatuji, kde všude byli.  Já to mám trochu jiné, rád se podívám do ciziny, ale táhnou mě hlavně ta šupinatá stvoření. V životě jsem neseděl v letadle.

Pamatujte si, že zahraniční rybařina není jen o rybách, ale také o poznávání. Jiní lidé, krásné cizí krajiny, jiné jídlo, pití... Pokud někomu jde jen o to si chytit velkou rybu a bude litovat, když se nezadaří atd., tak by si měl radši zaplatit nějaký soukromý revír v ČR. Za mě je lepší se někam podívat. Povolenky na zahraničních státních vodách jsou většinou celkem levné a pravidla jsou všude lepší než u nás!!! Je to smutné, jak to ČRS vede, ale všude, kde jsem zatím chytal, byl rybolov svobodnější. Jídlo stojí všude po Evropě +- stejně. Prodraží se vlastně akorát cesta + někde je třeba řádně zakrmit. Jo a jestli neumíte řeči, z toho si nic nedělejte, vždycky se ta povolenka nějak domluví. :-)

alt

A maj to tam. Foto po prvním zavezení.

To jsem se na úvod, trochu rozepsal o mém pohledu na zahraniční výpravy. Přípravy na tuhle výpravu nebyly nějaké extra. Jako vždy jsem vyměnil vlasce, nabral olova, dal si stranou boilies...  Měli jsme v plánu, že sedneme kus od sebe a budeme mít společné krmné místo. Na to jsme si vzali 20 kg boilies, které právě testujeme Total Natural verze číslo 3 - masové boilies bez obsahu rybích mouček, bez esencí, postavené na moučkách z larev, červů, patentek, krillu, olihní, bentosu s velkým množstvím tekuté potravy tvořené z rozemletých živých červů a patentek. Na druhý prut jsem si vzal samozřejmě mé milované mražené boilies Červeného játrového lososa s AK čerstvý uzený losos, to jsem si jako vždy nachystal dopředu. Zalil tekutým dipem a zasypal suchým dipem a nechal zaschnout, takhle se v kýblu nezkazí za celou dobu výpravy. Na třetí prut jsem vzal trvanlivé boilies Kořeněný smraďoch s AK kořeněná brusinka. Vše v průměru 24 mm + ke každému boilies kilo 20 mm boilies, kdyby bylo zapotřebí pod háček dát menší průměr. Žižka měl s sebou na druhý prut taky Lososa a na třetí prut jeho oblíbené boilies Universal mix s AK sladký banán. Každý jsme s sebou měli asi 25 kg řepky.

Mé krmení na výpravu.

Do auta bychom se nevešli, každý jsme chtěli být samostatný, abychom mohli sednout každý jinam. To znamená mít každý svůj člun, takže jsme jeli s károu. Vyrazili jsme v pátek na noc. Přes Rakousko se smí jet s károu jen 100 km/h, i když máte na káře 130 km/h. Na to nás upozornil kamarád Jenda, díky za to, jinak bychom samozřejmě jeli 130. V klidu jsme ráno dorazili na místo. Na poště jsme si vyřídili povolenky a jeli lovit. Pršelo, počasí mizerný, ale to bylo to pravé. Rozvozili jsme pruty a Žižka vytáhnul během chvíle prvního kapra. Pak začal kolotoč záběrů. Zjistili jsme, že mezi námi na zhruba 7m hloubky jsou vázky a každá ryba jede rovnou do nich. Záběr střídal záběr na všechny pruty, sumci, kapři, karasi, plotice. Byli jsme po cestě nevyspalí, byl to rachot. Kotvičkování z vázek, navazování, pořád dokola. Nejhoršího bylo, že jediný kapr, co jsme dostali v noci z vody, byl můj 10 kg na Total Natural.

alt

První kapr a první sumec výpravy.

Šupík z první noci 10 kg.

Žižkovo sumec na Sladký banán.

altalt

Zalévání Total naturalu džusem z patentek a červů - chuťovka. :-)

Ráno jsme říkali, že jestli to takhle půjde dál, tak za chvíli nebudeme mít materiál na chytání. Několikrát jsme urvali kompletní sestavy. Pořádně jsem projel vodu přede mnou a zjistil, že ty vázky jsou opravdu jen v jednom místě. Před námi byla asi 50 m mělčina, kde bylo po kolena vody a pak se to snižovalo postupně na 15 m hloubky cca v 300 m vzdálenosti. Měl jsem s sebou i cívky se šňůrami, takže bych byl schopen vyvézt až na 700 m i víc metrů, ale za těmi 300 metry už byla jen bahnitá rovina. Dal jsem si tyčovku na 11 m, to už bylo daleko od vázek. Ale ještě jsme chytání poblíž vázek nevzdávali a každý jsme jeden prut za vázky na společné krmné místo dávali. Přes den už se dělalo hezky. Žižka vytáhl dalšího sumce na Sladký banán, tohle boilies sumcům fakt chutná, i v ČR se jich na něj chytlo hodně. Večer jsme vše pořádně nachystali na noc. Total Natural zalili tekutou potravou a čekali zase nářez záběrů. Po dešti ani památky, teplo, bezvětří a záběry nikde. Až nad ránem se zvedl pořádný vítr a přišel záběr na Lososa z volné vody. Vyrazil jsem za ním a užil si zdolávání v pořádném větru. Asi jsem divný, ale mám to rád a k jezerům to patří se pěkně připoutat ke člunu a jet do vln. Lysců je na jezeru minimum, udělal mi radost 96 cm a 12,5 kg.

Lysec ve větru.

Ráno sluníčko a hrozný vítr. I když jsme měli bivaky v závětří, museli jsme je "zakamenovat". Člun jsem měl jako obvykle přivázaný ve vodě k pytli kamenů, s tím člun odplouval, tak jsem dal ještě jeden pytel kamenů a stejně odjížděl, tak jsem ho musel vytáhnout na břeh. To jsem ještě nezažil. Ve větru se mi rozjel prut a vytáhnul jsem ze břehu candáta. Na jednu kouli lososa 24 mm. Kdyby to bylo s fluoro plovkou, tak bych chápal, že ho to vydráždí. Tenhle si asi fakt pochutnával na lososovi. 78 cm největší v životě.

Candát 78 cm na 24 mm Červeného játrového lososa.

Odpoledne se uklidnil vítr a bylo horko na koupání. To se vleklo téměř do konce výpravy. Z ČR nám volali zvědaví kolegové a říkali, jak je hnusně a ráno škrabali auto a my se koupali a v noci se odkopávali ze zimních spacáků. Poblíž vázek jsme po ještě pár promarněných záběrech ve vázkách chytání vzdali a udělali nové společné krmné místo na oněch 15 m hloubky ve vzdálenosti 300 m. Odtud zabral jednu noc Žižkovi na Total Natural kapr na toto jezero velmi neobvyklý - lysec a ještě baculatý 91 cm a 17 kg. Já vytáhl z toho místa také na Total Natural krásného šupíka 95 cm,  14,2 kg.

alt

Lysec a ještě baculatý 91 cm a 17 kg. Nezvyklá ryba na Pusiano.

Odpoledne, horko a najednou takové překvapení. Italský šupík 95 cm 14,2 kg.

Počasí se neměnilo, sem tam se povedl nějaký menší kapr, karas, plotice, tloušť, ale aktivita ryb byla minimální. Vedle mě asi 200 m sedli rybáři, u nich jsem neviděl, že by vytáhli rybu. Měli jsme výhled téměř na celé jezero a byla to mrtvá voda. Zajímavé bylo, že téměř vždycky, když zabrala nějaká plotice, tak jí během chvíle drapnul nějaký dravec. Prostě to píplo, za chvíli jízda. Buď se to pustilo hned nebo jsem si naivně myslel, že tam mám kapra, vyjel jsem na vodu, chvíli jsem si zazdolával a pak vytáhl mrtvou orvanou plotici. To bylo každou chvíli. Další, co mě na jezeře zaujalo, bylo, že tam bylo minimum vláčkařů, ale hodně rybářů chytalo z lodě na průběžné splávky na rybičky. Ty často měnili místa nebo také chytali ze břehu. Nebyl jediný problém, že by nás někdo vytáhl a to jsme dávali nad vázky plováčky, aby vlasec neležel na nich. Díky tomu jsme se problému s vázkami na prutech z dálky úplně zbavili.

alt

To už ani ráček nerozmotá. :-) Ve vázkách v podobě větví s kilometry šňůr, šokových vlasců, vlasců, olov, montáží, sláviček... jsme přišli o spoustu ryb. Jediné východisko bylo to vozit co nejdále od nich.

Připravené montáže. Jako obvykle dávám ke 24 mm koulím háčky centuion 2000 vel. 4 s červíkem. Poslední dobou jsem si oblíbil kombinované montáže z fluorocarbonu a šňůrky strip-x.

Poslední den večer se začalo dělat škaredě, poslední naděje. V půlnoci se mi rozjel prut na Total Natural a byl z toho krasavec 95 cm a 12,4 kg. Ten prut jsem tam po zdolání kapra rovnou položil znovu a sotva jsme kapra vyfotili, už to jelo znovu a kapr měl 97 cm a 13,1 kg. Na 15 m hloubce jsem měl na poslední noc položeného i lososa. Tam jsem se také záběru dočkal od šupíka přes 11 kg. Ovšem tuhle výpravu totálně kraloval Total Natural nasáklý džusem z patentek a červů. Brali na něho v předu i vzadu, asi jsou zde kapři zvyklí na patentky. Netrvalo dlouho a další kapr kolem 11 kg zabral zase na Total Natural, toho už jsem ani ke břehu nevezl. Poslední jízda přišla již za světla a byl z toho další pravý pusiánský dlouhán 98 cm a 13 kg. Žižka ráno zjistil, že mu selhal hlásič a záběr také měl, ale skončilo to kdesi ve vázce. Ještě pruty převezl. To se nechtělo odjet, ale v deset ráno už jsme museli jet, aby jsme přijeli rozumně domů.

alt

První kapr poslední noci 95 cm 12,4 kg.

Druhý kousek, pár minut po prvním. 97 cm 13,1 kg

11 kg+

alt

Poslední kapr na rozloučení. Pravý Pusiánský dlouhán 98 cm a 13 kg.

Na první poznávací výpravu to dopadlo dobře. Ryby různých druhů se nachytat povedlo. Prodloužili jsme si léto, u jezera byla pohoda, klídek. Škoda, že nebylo kapří počasí víc dní. Pár věcí bych příště udělal jinak. Hlavně víc krmení a nebál bych se zkusit na jednom krmném místě i pořádný zákrm partiklem. Tak snad někdy příště Pusiano.

Tak zase někdy Pusiano!

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací naleznete zde.