Víkend splněných snů

10.06. 2012

Všechno začalo ve středu, kdy mi volal Ondřej, jestli bych s ním nevyrazil od čtvrtka na ryby. Bylo to dost narychlo, ale zvládnul jsem vše zařídit a ve čtvrtek jsem byl připraven. Kolem páté se pro mě Ondra zastavil a přivezl mi také 9 kg čerstvého boilies Červený játrový losos + AK čerstvý uzený losos a Fantastická ryba + AK monster krab. Naložili jsme mé věci do auta a vyrazili směr přehrada.

Po příjezdu jsme zjistili, že na našem oblíbeném místě někdo sedí. To nám ovšem nevadilo a sedli jsme si na jiné. S rybářem jsme dali řeč a zjistili jsme, že místo druhý den opouští. Rozbalili jsme bivak, lehce zakrmili a čekali na záběr. Ráno se mi povedlo vytáhnout na oba pruty kapříky kolem 65cm. Přesto jsme se rozhodli přestěhovat na naše oblíbené místo. Po příjezdu na místo znovu rozbalujeme bivak a vše potřebné. Přichystal jsem si pruty a krmení. Strategie byla jasná - „Dáme jim nažrat!“. Moje krmná dávka na první zákrm byla 3 kg Lososa a 1,5 kg Fantastické ryby. Na první zákrm na víkendovce by se to mohlo zdát dost, ale vyplatilo se. Jeden prut jsem pokládal do hloubky 5-8 m a druhý s Lososem do hloubky 11,5 m na společné krmné místo. Ráno nás probudil záběr na Ondrův prut, ale ryba se mu stačila vyháknout ještě dříve než stačil uchopit prut. Během několika minut se rozjel prut nastražený s jednou 20 mm kuličkou Červeného játrového lososa také mě. Zvedám prut a chvíli si myslím, že někde váznu. Hned je mi jasné, že se nejedná o žádného kapřího dorostence. Ondra pohotově připravuje člun a už vyrážíme za kaprem. To, co následuje, jsem ještě nezažil. Kapr jen táhne a táhne. Po 10 minutách boje vidíme kapra prvně se mihnout na hladině. První zdání nás přesvědčilo, že má jistě přes 15 kg. Opět začíná přetahovaná a kapr mizí v hlubinách za kvílení mého shimana. Po druhé, po třetí na hladině a neustále mu nedocházejí síly. Náhle se kapr položil na hladinu a já ho navádím Ondrovi do podběráku. Povedlo se! Kapr zaplul do podběráku a mě zalévá pocit radosti. Po příjezdu ke břehu jsem kapra držel v podběráku u břehu, aby si kapr oddechl a Ondra mi nachystal podložku. Koukal jsem na obří kapří tělo a další své odhady jeho váhy jsem ani nevyslovoval. Ondra na mě volá, že je vše připraveno a já zjišťuji, že kapra nemohu uzvednout z vody. Kvůli kaprovo bezpečí mi s ním raději pomáhal při veškeré manipulaci na břehu. Kapra jsme položili na podložku a v tu chvíli mi naplno došlo, co jsem dostal z vody. Kaprovi jsme naměřili 102 cm a navážili 22,6 kg. Hmotnost jsme pro jistotu zkontrolovali ještě na Ondrovo váze a zařval jsem radostí. Bylo nám jasné, že s ním budu mít problémy ho udržet na focení, a tak volíme přes nepřízeň počasí focení ve vodě….

Po pár fotkách kapra pouštím a přeji mu, aby se dokázal nadále vyhýbat masa chtivých rybářů a abych ho někdy možná znovu potkal.

Poté jsem byl v naprosté euforii. S Ondrou jsme úlovek ihned začali zapíjet. Do večera jsem ulovil jednoho šmudlu a večer neváhám a opět přikrmuji zhruba třemi kily boilies. V noci se mi povedl další krásný kapr. Tentokrát lysec 14,5 kg. Následuje zase jeden menší kapřík. Ráno zkrmuji poslední zbytky boilies a následuje ještě jeden záběr od 70 cm kapra, kterého jsem vyháčkoval u břehu. Ondra tentokrát nechytil žádného giganta, ale při balení ještě vytáhl jednoho menšího kapříka a sumce 90 cm. Ten byl doslova nacpaný našim boilies, které se dalo krásně nahmatat na jeho pupku.

Tato výprava se zapíše navždy do mého rybářského srdce. Ondrovi dík za to, že mě vytáhl na ryby a ochotně asistoval.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací naleznete zde.