Sahara 2017

02.08. 2017

Jeden večer v květnu jsme se s Luckou koukali jako každý večer před spaním na Youtube. Tentokrát jsme narazili na rybářská videa a skočilo nám tam video ze Sahary. Krásné ryby, vlastní chov ryb, pěkný revír, žádné ryby ze svazovek, prostě soukromý revír, jak má být. Lucka řekla: "jé tam bych jela." Koukli jsme na rezervace, které jsou dost nabité. Na konci července byl volný malý ostrov na 3 dny, neděle až středa, tak jsme si ho zamluvili.

Ještě před pár lety, dejme tomu třemi, by pro mě nepřipadalo v úvahu jet na soukromý revír. Zarputilý svazolovec. Okolnosti změnily částečně mé nahlížení. V první řadě mám málo času oproti dřívějšku, a když se dostanu na ryby, chci chytat v klidu. Na svazovkách poslední dobou probíhají napříč republikou noční kontroly. Buzeruje se za zastaralý rybářský řád, který se současným vedením těžko změníme. Známému vzali na Lipně povolenku za to, že si přes den zdřímnul. Prostě už neví, za co otravovat slušné rybáře! A masařky drancují přes den ryby o 106. Mě, coby rybáře, co jezdí po evropských státních vodách a vidí, jak to v každé zemi na spoustě krásných vod jde - lov nonstop, výjimky pro bivakování rybářů atd., to vytáčí na max. O tom se nemá cenu rozepisovat, to je pořád dokola. Na druhou stranu si nesmíme nechat lov na svazovkách zprotivit. Nicméně neuškodí si občas zajet zachytat v klidu na nějakou slušnou soukromou vodu. Momentálně mě nejvíce naplňuje a baví lov na zahraničních státních vodách. Tyto delší výpravy jsou v mém rybářském srdci to hlavní. Mezi těmito výpravami se dostanu na ryby jen málo. Zarybařím si, kde mě to zrovna bude bavit i na soukromce, kór, když to navrhla Lucka. :-)

To jsem odbočil od samotné výpravičky na Saharu. Od domova máme tuto pískovnu 170 km. Ani ne za dvě a půl hodinky jsme byli na místě. Měli jsme objednaný člun, abychom ho nemuseli vozit s sebou. Správce nám vypsal povolenky, poradil pár triků a jelo se na ostrov. Na pískovně je jen 8 míst na chytání, takže je na každém místě dostatek prostoru. Na našem ostrůvku tomu nebylo jinak. Na pískovně i v okolí se těží. Má zhruba 20 ha a stále se zvětšuje. Díky probíhající těžbě okolní krajina není žádná divočina, ale postupně místa zarůstají a stává se ze Sahary krásný revír.

alt

Správce nám prozradil, že to o víkendu nebralo. Po příjezdu se začalo měnit počasí a věřil jsem, že to brát začne. Měli jsme s sebou testovaný Total natural jak trvanlivou verzi - Total natural s AK Červ, tak i mraženou verzi Total natural s Natural džusem. Dohromady jsme Totálku měli 6 kg. Obojí jsme po příjezdu nadipovali. Trvanlivou verzi příslušným dipem Červ, mraženku jsem zalil Natural džusem.

Zalévání mraženky Total naturalu patentkovo-červovým Natural džusem. Po zaschnutí džus díky patentkám zčerná a na boilies velmi drží i 24 hodin. Mražená verze Total naturalu je tímto džusem narvaná. Natural džusu se dá použít trojnásobek dávkování běžného aminokomplexu!!! Pěkně šťavnaté boilies plné přirozené potravy. ;-)

Vlevo trvanlivý Total natural s AK Červ nadipovaný v dipu Červ. Vpravo mraženka Total naturalu nadipovaný v Natural džušu.

Samozřejmě jsem s sebou měl Červeného játrového lososa s AK Čerstvý uzený losos, kterého jsem také nadipoval. K tomu jsem s sebou měl ještě pro pořádný zákrm 20 kg malých halibut peletek, které mám také v plánu dát do nabídky. Vyjel jsem na člunu a umístil dvě tyčovky - jednu přede mě, druhou před Lucku. Mezi nimi jsem pořádně zakrmil Lososem a peletkama. Do tohoto místa jsme oba nahodili jeden prut s nastraženým Lososem. Ostatní pruty s Total naturalem jsme nahazovali mimo krmné místo a dokrmovali zde kobrou. Před námi bylo dno velmi členité od 2 do 5 m. Na odhoz v podstatě nešlo po paměti trefovat vyvýšeniny nebo propadliny. Neřešili jsme to, kam to padlo, tam to padlo. Ještě před nahozením prutů nás v bivaku uvěznil silný déšť. Po dešti jsme nahodili pruty dle plánu a čekali, co se bude dít. Večer přišel první záběr Lucce na prut s nastraženou jednou kuličkou Total naturalu s AK červ. Byl z toho krásný řádkáč. Během chvíle přišel na ten samý prut další lysec. Lucka prut nahodila znovu a to se snad ani nestihlo rozpustit PVA a další jízda. Tentokrát se kapr vyhákl. Pak nahodila tento prut zřejmě moc blízko a další jízda už nepřišla. Jinak na tento její prut nastražený úplně jednoduše na jednu 20 mm kuličku trvanlivého Totálku přišlo nejvíce záběrů.

alt

Druhý den jsem také toužil po záběru, a tak jsem vyzkoušel na jeden prut samotnou 14 mm fluo plovku Červ. Jen s PVA jsem to nahodil poblíž lavice, která byla ze břehu vidět. Asi za hodinu se prut rozjel a byl z toho můj první zdejší kapr šupík 13,7 kg.

Tak málo stačilo. Pár půlek Total naturalu s AK Červ a jedna testovaná 14 mm popka Červ.

Čekal jsem, že jsem objevil jak na ně, ale už se na samotnou plovku záběr nekonal. Za to se konečně mě rozjel prut z řádně prokrmeného místa Total naturálem na panáčka 20 mm s 14 mm fluo plovkou stejné příchutě. Věděl jsem, že je třeba vytrvat, nechat to ležet v prokrmeném místě a odměnou mi byl šupináč 18,4 kg.

alt

Kouká na to vyvaleně. :-) Moje nejoblíbenější prezentace 20 mm kule a 14 mm fluo popka.

Další záběr přišel na ten samý prut, zabral mi krásný lysec s úplně oranžovými ploutvemi.

Po chvíli se rozjel Lucky, pořád ten samý s jednou kuličkou Totálku. Po pořádném souboji vytáhla krásného lysce 16,4 kg. Následoval další záběr, můj prut, a konečně na Lososa z nejvíce prokrmeného místa, pěkný lysec. Nutno podotknout, že pršelo bez přestání od poledne až do rána. V noci se povedl ještě nějaký kapr, ale už jsme byli promoklí. Takže když jsme viděli, že to není obr, šel rovnou zpět, rychle nahodit a schovat se do bivaku.

alt

Ráno už, zaplať pánbůh, nepršelo. Lucka si znovu na její nejaktivnější prut vytáhla dva krásné kapry - šupináče a lysce. V poledne jsem řádně prokrmil mezi bójkami Lososem a peletami. K prutům, co jsme házeli mimo tohle místo, jsem dokobroval také slušnou dávku Total naturalu.

Odpoledne přišel pěkný záběr, ale vyhákl se mi. Klasicky v podvečer se rozjíždí Lucky aktivní prut a úspěšně zdolává 14 kg two tone (dvoubarevného) šupináče.

V půlnoci začala moje noční jízda. První záběr přišel na Lososa. Tento prut jsem nešikovně nahodil, že mi ulítlo PVAčko, a montáž dopadla ani ne metr od tyčovky. O Sahaře se povídá, jak jsou zde kapři extrémně ostražití, že se bojí tyčovek, jsou plaší atd. Rybáři zde je povětšinou nepoužívají, čluny také ne, snaží se, aby o nich kapři co nejméně věděli. Možná na tom něco bude, ale já spíše věřím kvalitnímu krmení a klasickým metodám. Schválně jsem tento prut nechal ležet fakt snad půl metru od tyčovky. Jízda přišla a s ní neskutečný boj, zdaleka největší ze všech našich úlovků na Sahaře. Ohlý prut snad 20 minut, musel jsem za ním chodit kolem ostrova, no bomba! Myslel jsem, že bude obří. Také byl, i když jsem doufal, že bude mít ještě o malinko více. :-) Měl 18 kg rovných.

alt

S takovým kormidlem není divu, že byl nejbojovnější z vytažených kaprů.

Pak se mi rozjel prut s dvěma 16 mm kuličkami mraženky Total naturalu zalitých Natural džusem. Tento prut jsem měl nahozený kousek pod břehem a dostalo se na něho s pořádnými kapry až tuto noc. Vytáhl jsem další krásnou rybu 16,7 kg. Už mi byla celkem zima, ale zase jsem se s chutí šel fotit do vody. Do rána přišel sem tam menší kapr a šel rovnou zpátky. Ráno mě probudil další razantní záběr od břehu na dvě 16 mm mraženky Totálku a byl z toho šupináč vážící stejně jako předchozí lysec 16,7 kg. Pak si ještě Lucka chytla pěkného lysce a malého šupináče a přišel čas na to nejhorší. Sbalit věci a jet v nejlepším domů.

Sahara nás okouzlila nerušeným chytáním a zejména svými šupinatými obyvateli. Před lidmi, co se o revír starají, musím smeknout. Plavou zde opravdové rarity a určitě se na ně zajedeme zase někdy podívat, jak se jim daří. A jen více takových revírů.

alt

Jeden z posledních kapříků. I z této mladé generace občas zabral zástupce. :-)

Dobré jídlo na ryby patří. :-)

A pití samozřejmě také. Kdo mě zná ví, že bez šáňa na rybách bych to nebyl já. :-)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací naleznete zde.