Večer na svazovce

16.04. 2021

Zprávu napsal: Ondřej

Předevčírem jsem si byl zakrmit na jedné svazovce. Nebyl jsem si jist, jestli se dostanu k vodě. Nakrmil jsem jen asi 2 kg Tuňák/kaviár a hrst od Červeného játrového lososa a od testovaného Ocean mastera. Včera kolem šesté jsem rozmýšlel jestli vůbec půjdu. Promrzlých večerů u vody už mám letos dost a venku zase sněžilo, zima, vítr... Slíbil jsem, že půjdeme Vanesce a ta řekla jedeme tatínku! Vyjeli s námi i Markáč a mikro Markáč. Dětem jsme ukázali dva malé kapry. Před setměním jsem odvezl Vanesku a vrátil se zpět. Kluci odjeli a já myslel, že vydržím tak hodinu, dvě. Ale to se nedalo odjet. Záběr za záběrem, prostě parádní večer. Počasí děs, ještě jsem si nabral do holínky, ale celý šťastný jsem vydržel do 12. Vytáhl jsem pár menších kaprů, dva tak 75 cm a na závěr jsem ještě musel vyndat stativ a světlo na tohohle 12,5 kg vyžraného lysce. Ten zobnul 20 mm mraženku Červeného játrového lososa s Popkou Milk shake na Ronnie rigu.

O tom se trochu rozepíšu. Asi víte, že chytám pořád dokola už přes 10 let dva návazce - kombinovaný fluocarbon/šňůrka nebo ze ztužené šňůrky s háčkem Centurion 2000. Když vyšel Carp r us s hotovými Ronnie rigy, hned jsem to vyzkoušel. Na popky a nijak odvařený jsem z toho nebyl. Prostě zbraň na násaďáky. Ale zjistil jsem, že se dají krásně použít i na vyvážené nástrahy. Tím pro mě tenhle vynález dostal úplně nový rozměr. Používám ho na nyní testované vyváženky a hlavně na panáčky koule s popkou.  Ještě jsem si všiml, že lépe funguje navázaný na nestažené šňůrce Strip-x než na fluocarbonu. Používám tyhle - hotové Ronie rigy CRU -. Vezmu šňůrku Strip-x, antitangle během chvilinky navázané. Na obratlíku u háčku udělám očko ze šňůrky a nastražuji nástrahy na ně. Je to trochu piplačka, ale nikdy nic nepálím zapalovačem u nástrahy! Jestli se vyplatí kupovat komponenty a vázat si Roncky sám nebo je koupit hotové nevím. Já mám jasno a používám hotové.

Teď výhody a nevýhody -

Hlavní a neskutečná výhoda je, že se návazec s Ronckem nikdy nezamotá. Ani ten na šňůrce, ani ten na fluocarbonu. Můžete házet spodem, bokem, horem, křivě, rovně, se závěskou, s in linem, s PVA, bez PVA, můžete zmršit nához co to jde, ale nezamotáte to. :-) To je výhoda k nezaplacení. Proto jej na odhoz používám vždy na jednom prutu.

Nevýhoda je cena a spotřeba. Tím, že se háček neustále stáčí hrotem dolů, se hrozně tupý při stáčení prutu. Prostě při chytání na štěrku je zázrak to dostat z vody, aby nebyl tupý. Recept na to je nepřehazovat, s kaprem na háčku se neztupý. Nebo nepoužívat na štěrkovém dně. Nebo jich mít dost v zásobě.

O tom jestli je to zasekávací mašina a chytá Roncek víc ryb než ostatní návazce, by se dalo diskutovat. Je to dost možné, myslím si že jo. Určitě na něm ryby nedrží jako třeba na dobře navázaném Centurionu 2000 vel.  4. Zkrátka největší výhodu vidím v tom, že se to nemotá a zároveň je chytlavý. Ne že by se třeba kombinované montáže nějak motaly, ale občas se to stane.

Zobrazeno: 1184 x
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací naleznete zde.